Besikeičiančios maisto vartojimo tendencijos plečia rinkos,
pateikiančios vartotojui aukštos mitybinės vertės, sveikatą stiprinančius ir
natūralius maisto produktus, dalį ir didina inovacijų vaidmenį šiuolaikiniame
žemės ūkio raidos etape. Ypač svarbios tampa organizacinės inovacijos,
padedančios formuoti naujas lokalias maisto produktų rinkas. Straipsnio tikslas
- ištirti inovacijų diegimo motyvus ir barjerus Lietuvos žemės ūkyje bei
pateikti pasiūlymus inovacijų politikai formuoti, atsižvelgiant į augančią
organizacinių inovacijų, kaip naujo ūkininkavimo sėkmės veiksnio, reikšmę.
Straipsnyje pateikiami tyrimo, atlikto 2012 m., rezultatai. Tyrimo metu buvo
apklausta 1100 Lietuvos ūkininkų, išsiaiškinti inovacijų diegimo motyvai ir
barjerai, įvertintas bendras inova-tyvumo lygis šalies žemės ūkyje ir kiek prie
to prisideda įvairios mokslo, verslo ir valdžios institucijos. Inovacijų
diegimo motyvai ir barjerai skiriasi ūkiuose, įgyvendinančiuose skirtingas kon-kuravimo
strategijas. Inovacijų politikos Lietuvos žemės ūkyje formuotojams
rekomenduojama paramos priemones diferencijuoti
atsižvelgiant į mažiausių sąnaudų ir diferenciacijos konkuravimo strategijas
įgyvendinančių ūkininkų poreikius.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą