2013 m. rugsėjo 18 d., trečiadienis

Procesų diagramų kūrimui ir modeliavimui naudojamas „Computer Associates BPwin"



Procesų diagramų kūrimui ir modeliavimui naudojamas „Computer Associates" sukurtas paketas „Computer Associates BPwin". Ši diagrama naudojama ankstyvose projektavimo stadijose. Svarbiausias šios diagramos tikslas - nustatyti kuriamo modelio tikslus. IDEF0 diagrama kuriama iš dviejų tipų grafikos elementų: tai dėžutės ir rodyklės. Dėžutės reiškia procesus, o rodyklės parodo kaip veikiami procesai (7 pav.).
Egzistuoja kelių tipų rodyklės. Kontrolės rodyklės, kurios valdo arba reguliuoja kaip ir kada veikla yra vykdoma bei kokie išėjimai gaunami. Kadangi kontrolės rodyklės valdo veiklos elgseną tam kad užtikrinti laukiamo išėjimo sukūrimą, kiekviena veikla turi turėti bent vieną kontrolės įėjimą. Tais atvejais, kuomet veiklos tikslas yra pakeisti taisyklę, reguliavimą, standartą, tikimasi, kad kontrolės rodyklė, apimanti savyje reikalingą informaciją, būtų įėjimas.
Įėjimo rodyklės vaizduoja materialų ar informacinį srautą, kuris yra veiklos transformuojamas ar vartojamas išėjimams sudaryti. Įėjimo rodyklės visada vaizduojamos kairėje IDEF0 diagramos dėžutės pusėje. Įėjimo rodyklės yra nebūtinos, jei ši veikla nieko netransformuoja ar nekeičia.
Išėjimo rodyklės yra materialus arba informacinis veiklos sukurtas rezultatas. Kiekviena veikla turi turėti bent vieną išėjimo rodyklę. Veikla, kuri nepateikia apibrėžiamo rezultato, turėtų būti visai nemodeliuojama ar išmetama iš esamo modelio.
Mechanizmo rodyklės yra tie resursai, kuriuos naudoja veikla. Mechanizmais gali būti žmogus, mašina ir/arba įranga, užtikrinantys veiklą. Mechanizmo rodyklė IDEF0 modelyje gali būti neįtraukiama, jei ji nereikalinga modelio tikslams atvaizduoti.
Kontrolė

Įėjimas

Išėjimas




ik

Mechanizmas


7 pav. „IDEF0 veiklos diagramos modelio struktūra"

8 paveikslėlyje parodytas pagrindinis dokumentų valdymo sistemoje vykstantis procesas - Virtualios organizacijos dokumentų valdymas. Šis procesas detalizuojamas atliekant dekompoziciją. Tai daroma, norint tiksliau ir detaliau atvaizduoti vykstančius procesus.

0






Text Box: CONTEXT:
TOP
Text Box: Virtualios organizacijos dokumentų valdymasUSED AT:
AUTHOR: AndriuzaRsi                   DATE: 6/3/2003 PROJECT: verslo procesu diagrama     REV:   12/13/2003
NOTES: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
WORKING
READER        DATE

DRAFT


RECOMMENDED


PUBLICATION

^Administratorius Egzistuojantis                                                         ,
Vartotojas
Saugumo žymės
Organizacijos poreikiai









Vartotojų informacija

Naujas dokumentas

Modifikuotas dokumentas



Užklausos

Organizacijos informacija

Virtualios organizacijos saugumo politika

0 L Lt j



Sistemos vartotojas
Paieškos rezultatai

Metaduomenys

Dokumentas
Dokumentų paskirstymas



Text Box: N/VDokumento
paieškos
sistema

Vartotojų identifikacija
Kreipini ų monitoringas
Indeksavimo sistema
Vartotojų
administravimo
priemonės

Organizacijos administravimas

NODE:

■mm Virtualios organizacijos dokument0 valdymas

NUMBER:

A-0
8 pav. „Virtualios organizacijos veiklos procesų modelis"
Pagrindinis procesas - Virtualios organizacijos dokumentų valdymas. Jis apima visus virtualios organizacijos tikslus, veiklą ir uždavinius, keliamus tokios organizacijos dokumentų valdymo sistemai. Šis procesas naudoja 7 pagrindinius įėjimus. Virtualios organizacijos dokumentų valdymo sistemos pagrindinis objektas - dokumentas, todėl šis procesas naudoja šiuos informacinius įėjimo srautus: egzistuojantis dokumentas, Naujas dokumentas, Modifikuotas dokumentas. Dokumentų valdymo sistemai reikalingi vartotojai ir informacija apie juos. Šį poreikį atitinką įėjimas Vartotojų informacija. Virtuali organizacija sudaryta iš tam tikro skaičiaus organizacijų. Kiekviena organizacija turi savus interesus, poreikius ir struktūrą. Virtualios organizacijos procesų valdymas veiklai reikalinga informacija apie kiekvieną organizaciją. Tai atvaizduojama įėjime Organizacijos informacija. Virtualios organizacijos dalyvių bei atskirų vartotojų tarpusavio ryšiai lemia organizacijų saugumo užtikrinimo poreikį. Kokios bus organizacijų ir vartotojų teisės bei tarpusavio ryšiai, nustatoma saugumo politikoje.  Šiame modelyje tai atvaizduojama įėjime  Virtualios organizacijos saugumo politika. Sistemos vartotojams reikia rasti tam tikrus dokumentus ar informaciją dokumentuose. Jie pateikia sistemai užklausas rasti informacijai. Tai atvaizduojama įėjime Užklausos.
Virtualios organizacijos dokumentų valdymas veiklą apibrėžia 4 pagrindiniai kontrolės veiksniai. Veiklą kontroliuoja sistemos administratorius (Administratorius). Jis kontroliuoja visą virtualios organizacijos dokumentų valdymo sistemos darbą. Kitas kontrolės veiksnys -Vartotojas. Jis kontroliuoja savo įtakoje esančius dokumentus ir veiksmus. Sistemos saugumą, vartotojų teises ir tarpusavio ryšius nustato Saugumo žymės. Kaip bus vykdoma organizacijos veikla, kokie bus uždaviniai, kontroliuojama panaudojant kontrolės veiksnį Organizacijos poreikiai.
Norint užtikrinti pagrindinę veiklą, reikalingi mechanizmai. Dokumentų paieškos sistema vykdo dokumentų paiešką virtualios organizacijos dokumentų valdymo sistemoje. Kiekvienas asmuo besinaudojantis sistema turi būti identifikuotas. Tai atlieka veiklos mechanizmas Vartotojų identifikavimas. Vartotojų vykdomi veiksmai, jų užklausos sistemai turi būti stebimi, registruojami ir valdomi. Tai atliekama mechanizmo Kreipinių monitoringas pagalba. Norint užtikrinti efektyvią dokumentų paiešką, dokumentus reikia indeksuoti. Tai atlieka mechanizmas Indeksavimo sistema. Sistemos vartotojų administravimui reikalingos tam tikros priemonės bei įrankiai. Tai atvaizduojama mechanizme Vartotojų administravimo priemonės. Kiekviena organizacija turi savo poreikius ir uždavinius sistemoje. Tai atliekama naudojant mechanizmą Organizacijos administravimas.
Virtualios organizacijos dokumentų valdymas veiklos rezultatai - tam tikri informaciniai išėjimai. Sistemoje galima sukurti, modifikuoti ar pašalinti vartotoją. Tai atitinka išėjimą Sistemos vartotojas. Vartotojai ieško sistemoje tam tikrų dokumentų. Įvykdžius užklausą, jiems pateikiami paieškos rezultatai, kuriuos atitinka išėjimas Paieškos rezultatai. Sistema gali automatiškai sugeneruoti duomenis apie dokumentus (metaduomenis), arba vartotojas juos įveda pats. Turimi metaduomenys vartojami ir pateikiami paieškos sistemai. Šiame modelyje tai atitinka išėjimą Metaduomenys. Sistemos vartotojai dirba su dokumentais, ir jų darbo rezultatas - tam tikras dokumentas. Organizacijos ir atskiri vartotojai paskirsto dokumentus į tam tikras kategorijas. Tai atitinka išėjimą Dokumentų paskirstymas.
Pagrindinis procesas nesuteikia detalios informacijos apie virtualios organizacijos dokumentų valdymo sistemos procesus. Procesas Virtualios organizacijos dokumentų valdymas dekomponuojamas į žemesnio lygio detalesnius procesus (9 pav.).

USED AT:

AUTHOR: AndriuzaRsi                    DATE: 6/3/2003
PROJECT: verslo procesu diagrama    REV:   12/13/2003
NOTES: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10_________________________

WORKING
DRAFT
RECOMMENDED
PUBLICATION

READER        DATE

CONTEXT:

A-0

Vartotoj as

Saugumo žymės

Administratorius

Organizacijos poreikiai



Naujas ^pkumentas
---- ;—-------------------------
Modifikuotas dokumentas
Egzistuojantis dokumentas

Užklausos

Dokumentų saugojimas
0 Lt            1
~~Ï--------------- :


Dokumentų
paieška
0 Lt
              21

R

Dokumentas

Paieškos rezultatai

Text Box: Sistemos Vartotojas
Organizacij os informacija

Virtualios organizacijos saugumo politika
Dokumentų
indeksacija
0 Lt                   3



______ i—t__________ .
Dokumentų
apsauga
0 Lt
            Ą

Metaduomenys


Dokumentų
paskirstymas
■ »    »_ s__
Vartotojų (   administravimas
įo Lt
5

Vartotojų informacija
Duomenys apie
dokumentus''
Dokumento paieškos sistema
Indeksavimo sistema
Vartotojų \ i identifikacija
Kreipinių monitoringas
Organizacijos administravimas
Vartotojų
administravimo
priemonės

NODE:

title: Virtualios organizacijos dokument0 valdymas

NUMBER:

A0
9 pav. „Virtualios organizacijos dokumentų valdymo proceso dekompozicija"
Procesas dekomponuojamas į 5 detalesnius procesus: „Dokumentų saugojimas", „Dokumentų paieška", „Dokumentų indeksacija", „Dokumentų apsauga", „Vartotojų administravimas". Procesas Dokumentų saugojimas apima dokumentų saugojimą sistemoje. Dokumentų paieška - dokumentų ieškojimas sistemoje pagal tam tikrus kriterijus. Paiešką gali pareikalauti vartotojas arba sistema. Dokumentų indeksacija - procesas, kurio metu analizuojamas dokumentų turinys ir išgauti duomenys išsaugomi. Dokumentų apsauga užtikrina, kad dokumentus vartos tik tie vartotojai, kurie turi tam teises. Proceso Vartotojų administravimas metu sukuriami, modifikuojami ar šalinami sistemos vartotojai ir jų grupės, administruojamos jų teisės.
Atliekant dekompoziciją, įėjimai, kontrolė, mechanizmai ir išėjimai yra tokie patys, kaip ir aukščiausio lygio procese.
Kiekvienam iš šių dekomponuotų procesų atliekama dar vieno lygio dekompozicija.


Dekomponuojamas procesas Dokumentų saugojimas (10 pav.). Šiam procesui įvykdyti reikalingi 3 žemesnio lygio procesai: Dokumentų parinkimas, Metaduomenų užpildymas ir Dokumento išsaugojimas DB. Šie procesai turi eiliškumą, neįvykdžius pirmesnio proceso, negalima atlikti sekančio. Pirmam procesui Dokumento parinkimas atlikti reikalingas vienas iš šių įėjimų: Naujas dokumentas, Modifikuotas dokumentas ir egzistuojantis dokumentas. Dokumentą parenka sistemos vartotojas (kontrolė Vartotojas). Šio proceso rezultatas -Saugomas dokumentas. Jis naudojamas sekančiam procesui įvykdyti. Procesas Metaduomenų užpildymas naudoja šį įėjimą metaduomenų išgavimui iš saugomo dokumento. Dalį metaduomenų įveda sistema, kitą dalį vartotojas (kontrolė Vartotojas). Automatiniam metaduomenų surinkimui reikalingas mechanizmas Duomenys apie dokumentus. Proceso rezultatas - Dokumentas su metaduomenimis. Jis naudojamas kaip sekančio proceso Dokumento išsaugojimas DB įėjimas. Tai paskutinis dokumento išsaugojimo etapas. Jo metu dokumentas, metaduomenys apie dokumentą, dokumento saugumo žymės ir kita reikalinga informacija išsaugoma duomenų bazėje. Saugojimą kontroliuoja Saugumo žymės. Procesui reikalingas mechanizmas Duomenys apie dokumentus. Proceso rezultatas - Išsaugotas dokumentas.


















Išsaugotas
dokumentas

NODE:

TITLE:

Dokument0 saugojimas

NUMBER:

A1

Kitas dekomponuojamas procesas - Dokumentų paieška (11 pav.). Šiam procesui įvykdyti reikalingi 4 žemesnio lygio procesai: Užklausos sukūrimas, Užklausos užpildymas, Užklausos vykdymas ir Paieškos rezultatų pateikimas. Šie procesai turi eiliškumą, neįvykdžius pirmesnio proceso, negalima atlikti sekančio. Pirmam procesui Užklausos sukūrimas atlikti reikalingas įėjimas Užklausos. Užklausą sukuria kontrolės elementas Vartotojas. Šio proceso rezultatas - Nauja užklausa. Ji naudojama sekančiam procesui įvykdyti. Procesas Užklausos užpildymas naudoja šį įėjimą užklausai suformuoti ir užklausos parametrams įvesti. Šiuos parametrus įveda vartotojas (kontrolė Vartotojas). Proceso rezultatas - Suformuota užklausa. Jis naudojamas kaip sekančio proceso Užklausos vykdymas įėjimas. Suformuotą užklausą vykdymui nusiunčia vartotojas (kontrolė Vartotojas). Užklausą vykdo ir kontroliuoja mechanizmas Dokumentų paieškos sistema. Proceso rezultatas - Rasti duomenys. Šį rezultatą kaip įėjimą naudoja paskutinis procesas Paieškos rezultatų pateikimas. Jis suformuoja vartotojo įvestos užklausos rezultatus ir pateikia juos vartotojo nurodytu formatu (kontrolė Vartotojas). Proceso rezultatas - išėjimas Paieškos rezultatai, kurie yra vartotojo tikslas.

Text Box: A0







Text Box: Suformuota užklausaUSED AT:
AUTHOR: AndriuzaRsi                  DATE:6/3/2003 PROJECT: verslo procesu diagrama REV:   12/14/200
NOTES: 1 2 3 45 6 7 8 9 10
m
WORKING
READER       DATE
s_
DRAFT


RECOMMENDED


PUBLICATION


Vartotojas
.                                         )                                      '1                                             )






Išsaugotas dokumentas
Užklausos vykdymas
0 Lt               :













Paieškos rezultatai


Rasti
duomenys

Paieškos
rezultat ų
pateikimas
0 Lt
                      4|



Dokumento paieškoj sistema
Duomenys apie dokumentus

NODE:

I TITLE:

Dokumento paiečka

I NUMBER:

A2

11 pav. „Dokumentų paieškos proceso dekompozicija"


Sekantis dekomponuojamas procesas - Dokumentų indeksacija (12 pav.). Šiam procesui įvykdyti reikalingi 4 žemesnio lygio procesai: Dokumento pasirinkimas, Sisteminis informacijos Įvedimas, Vartotojiškos informacijos Įvedimas ir Naujų duomenų išsaugojimas. Šie procesai turi eiliškumą, neįvykdžius pirmesnio proceso, negalima atlikti sekančio. Pirmam procesui Dokumento pasirinkimas atlikti reikalingas įėjimas Egzistuojantis dokumentas. Vartotojas arba sistemos administratorius (kontrolės elementai Vartotojas, Administratorius) parenka dokumentą(-us), kuriuos reikia indeksuoti. Šio proceso rezultatas - Indeksuojamas dokumentas. Jų gali būti 1 ir daugiau. Jis naudojamas sekančiam procesui įvykdyti. Procesas Sisteminis informacijos Įvedimas naudoja šį įėjimą sisteminei informacijai išgauti ir suformuoti. Šiuos parametrus įveda virtualios organizacijos dokumentų valdymo sistema (kontrolė Sistema), o indeksaciją atlieka mechanizmas Indeksavimo sistema. Proceso rezultatas - Suindeksuotas dokumento turinys. Tai dokumento tekstas sistemai reikalinga forma. Jis naudojamas kaip sekančio proceso Vartotojiškos informacijos Įvedimas įėjimas. Pastarasis procesas įėjimą naudoja ir proceso Dokumento pasirinkimas išėjimą. Vartotojišką informaciją įveda vartotojas arba sistemos administratorius (kontrolės Vartotojas ir Administratorius). Proceso rezultatas - Vartotojo Įvesta informacija. Šį rezultatą kaip įėjimą naudoja paskutinis procesas Naujų dokumentų išsaugojimas. Jis išsaugo sistemoje surinktus duomenis. Kontroliuoja Vartotojas, Administratorius ir Sistema. Surinktus metaduomenis išsaugo mechanizmas Indeksavimo sistema. Proceso rezultatas - išėjimas Metaduomenys.

Text Box: NOTES: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10USED AT:

AUTHOR: AndriuzaRsi

Vartotojas








DATE: 6/3/2003 REV:   12/14/2003
WORKING
READER        DATE
CONTEXT: A0

DRAFT


RECOMMENDED


PUBLICATION

į-Įj Sistema

Administratorius

Egzistuojantis dokumentas

Dokumento
pasirinkimas
0 Lt                            1
Indeksuojamas
dokumentas



Sisteminis
infemacijos įvedimas
0 Lt        2


Suindeksuotas dokumento
|unnys

Vartotojiškos "~*H        informacijos
įvedimas
0 Lt


3

Vartotojo
įvesta infcmacįja
Nauj ų
duomenų
išsaugojimas
0 Lt
            4|

Metaduomenys


Indeksavimo sistema

NODE:

TITLE:

Dokument0 indeksacija

NUMBER:

A3

CONTEXT:
A0
I
Kitas dekomponuojamas procesas - Dokumentų apsauga (13 pav.). Šiam procesui įvykdyti reikalingi 3 žemesnio lygio procesai: Kreipinio į dokumentą užregistravimas, Vartotojo teisių tikrinimas ir Leidimo vartojimui suteikimas. Šie procesai turi eiliškumą, neįvykdžius pirmesnio proceso, negalima atlikti sekančio. Pirmam procesui Kreipinio į dokumentą užregistravimas atlikti reikalingas įėjimas Kreipinys į dokumentą. Vartotojas (kontrolės elementas Vartotojas) kreipiasi į dokumentą(-us) Kreipinius apdoroja ir nukreipia mechanizmas Kreipinių monitoringas. Šio proceso rezultatas - Tikrinamas dokumentas. Jų gali būti 1 ir daugiau. Jis naudojamas sekančiam procesui įvykdyti. Procesas Leidimo vartojimui suteikimas naudoja šį įėjimą vartotojų prieigos teisėms prie dokumento tikrinti. Naudojamas ir kitas įėjimas - Organizacijos informacija. Prieigos teisės kontroliuojamos, naudojant kontrolės elementą Saugumo žymės, o tikrinimas atliekamas mechanizmų Kreipinių monitoringas ir Vartotojų identifikavimas pagalba. Proceso rezultatas - Prieigos prie dokumento teisės. Jis naudojamas kaip sekančio proceso Leidimo vartojimui suteikimas įėjimas. Leidimo suteikimą kontroliuoja Saugumo žymės, o suteikia mechanizmas Kreipinių monitoringas. Proceso rezultatas - leidimas vartotojui naudotis dokumentu su tam tikromis teisėmis (išėjimas Leidimas naudojimui) ir dokumentų paskirstymas pagal teises, vartotojų grupes ir organizacijas (išėjimas Dokumentų paskirstymas







USED AT:
AUTHOR: AndriuzaRsi                   DATE: 6/3/2003 PROJECT: verslo procesu diagrama    REV:   12/14/2003
NOTES: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
WORKING
READER        DATE

DRAFT


RECOMMENDED


PUBLICATION

Kreipinys į p----------- 3
Vartotojas 1
Saugumo žymės






dokumentą
Kreipinio į
dokumentą
I užregistravimas
0 Lt
              1
Tikrinamas dokumentas




Organizacijos informacija

Kreipinių monitoringas

NODE:

TITLE:

Dokument0 apsauga

NUMBER:

A4

USED AT:
Paskutinis dekomponuojamas procesas - Vartotojų administravimas (14 pav.). Šiam procesui įvykdyti reikalingi 4 žemesnio lygio procesai: Vartotojo/grupės/organizacijos pasirinkimas, Teisių analizavimas, Teisių modifikavimas ir Pakeistų teisių išsaugojimas. Pirmam procesui Vartotojo/grupės/organizacijos pasirinkimas atlikti reikalingas įėjimas Administruojamas vartotojas. Pasirinkimą kontroliuoja Organizacijos poreikiai ir Administratorius. Vartotojas pasirenkamas naudojantis mechanizmu Vartotojų administravimo priemonės. Šio proceso rezultatas - Pasirinktas vartotojas/ grupė /organizacija. Pasirinkus vartotoją, grupę ar organizaciją, surandamos ir analizuojamos jų teisės (procesas Teisių analizavimas). Teisės analizuojamos pagal kontroles Saugumo žymės ir Administratorius. Analizė atliekama Vartotojų administravimo priemonės mechanizmo pagalba. Šio proceso rezultatas - Rastos teisės. Jis naudojamas sekančiam procesui įvykdyti. Procesas Teisių modifikavimas naudoja šį įėjimą vartotojų prieigos teisėms prie dokumento keisti. Teisės keičiamos pagal kontroles Saugumo žymės ir Administratorius, o keitimas atliekamas mechanizmų Organizacijos administravimas ir Vartotojų administravimo priemonės pagalba. Proceso rezultatas - Teisių pakeitimai. Jis naudojamas kaip sekančio proceso Pakeistų teisių išsaugojimas įėjimas. Procesą kontroliuoja Saugumo žymės ir Administratorius, o išsaugoma naudojant mechanizmą Vartotojų administravimo priemonės. Proceso rezultatas - naujos vartotojų teisės naudotis dokumentais su tam tikromis teisėmis (išėjimas Sistemos vartotojų teisės)







AUTHOR: AndriuzaRsi                   DATE: 6/3/2003 PROJECT: verslo procesu diagrama    REV:   12/14/2003
NOTES: 12 3 4 5 6 7 89 10
WORKING
READER        DATE
CONTEXT: a i=iq
A0

DRAFT


RECOMMENDED


PUBLICATION

i Organizacijos poreikiai           Saugumo

Administratorius







KVartotoj o/grup ės/

Administruoj amas vartotojas

Text Box: ; Pasirinktas I vartotojas/
grupė/
organizacija
organizacijos/ pasirinkimas
0 Lt

i


Teisių
analizavimas
0 Lt
            2



Rastos
teisės

Virtualios organizacijos saugumo politika
Teisių
modif
ikavimas
0 Lt
            3

lesių      '
pakeitimai

'   Pakeistų
teisių
išsaugojimas
0 Lt
              4|

Sistemos ^vartotojų įįteisės ^



Organizacijos administravimas
Vartotojų
administravimo priemonės



NODE:

TITLE:

Vartotoj0 administravimas

NUMBER:

A5

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą